خبرنگاران مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است

به گزارش وبلاگ رضا، یاسوج- خبرنگاران - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقابله با بیماری کرونا در بیمارستان ها بسیار پرهزینه است به گونه ای که برای یک بیمار در هر روز، بیمه ها یک میلیون و 830 هزار ریال پول پرداخت می نمایند و هم اکنون برای یک بیمار بستری شده در روز از جیب دولت و ملت 7 میلیون ریال هزینه لوازم حفاظتی می گردد.

خبرنگاران مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است

ایرج حریرچی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ رضا در یاسوج گفت: از تمامی مردم کشور می خواهیم در هفته های آینده همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند تا میزان این بیماری و ورود به بیمارستان ها به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: با همکاری مطلوب مردم می توانیم شرایط بهتری داشته باشیم و هزینه های فعلی را در جاهای دیگری برای رفاه مردم هزینه کنیم .

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به عملکرد بسیار پیروز استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مقابله با بیماری کرونا، توضیح داد: کهگیلویه و بویراحمد کمترین تعداد مرگ و میر افراد مبتلا به ویروس کرونا را نسبت به دیگر استان ها دارا ست.

حریرچی خاطرنشان کرد: تعداد بیمار بستری در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد تنها 18 نفر است و هیچ بیماری کرونایی در آی سی یو نیست.

وی ابراز داشت: بیمارستان های این استان به ویژه در یاسوج مرکز این استان از لحاظ تخت بیمارستان و تخت ای سی یو بسیار مجهز است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد این دستاورد ها هشدار جدی داد و اضافه کرد: چنانچه تعدی از اصول فاصله گذاری هوشمند انجام بگردد با توجه به اینکه این استان از لحاظ آب و هوایی در فصل بهار بسیار مطلوب است، تقاضا داریم مردم این استان و دیگر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند و خود و مردم را در معرض خطر قرار ندهند.

حریرچی با اشاره به موضوع کوچ عشایر در این استان و خطرات پیش رو ، تاکید نمود: کوچ عشایر مقابله ویروس کرونا را کمی پیچیده می نماید اما در این خصوص برنامه ریزی های لازم از سوی متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

وی گفت: امید است از تجربیات این استان در سایر استان ها استفاده گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد 723 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به 326 بیمار رسیده است.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا به امروز 79 هزار و 494 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 89 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4958 نفر رسید.

از دیروز تا امروز 29 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1499 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کرونایی 19 در کشور به 79 هزار و 494 نفر رسید.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 89 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و تا امروز 4958 نفر از بیماران، جان باخته اند.

تا امروز 54 هزار و 64 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و 3563 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 319 هزار و 879 آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید