جان میجر: ساختار سازمان ملل منسوخ است

به گزارش وبلاگ رضا، نخست وزیر پیشین انگلیس ساختار سازمان ملل متحد را منسوخ دانست و تاکید نمود که اعضای کلیدی آن باید شامل هند و آفریقای جنوبی هم بشود.

جان میجر: ساختار سازمان ملل منسوخ است

به گزارش وبلاگ رضا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سر جان میجر، سیاستمدار محافظه کارانگلیسی که از 1990 تا 1997 نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار این کشور بوده است، خواهان حذف حق وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت شامل انگلیس، چین، فرانسه، آمریکا و روسیه شد و تاکید نمود آنها دیگر نماینده پنج مورد از قویترین کشورهای دنیا نیستند.

او با بیان اینکه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد شامل حذف فقر و گرسنگی برای برقراری صلح و امنیت در دنیا کاملا حیاتی است، روسیه و چین را به تحریف برخی از اهداف این سازمان متهم کرد.

میجر که در کابینه مارگارت تاچر، وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری انگلیس و از 1997 تا 2000 نیز نماینده پارلمان بوده است، گفت: آن اهداف پایدار تنها در صورتی محقق می شوند که تمام دنیا به وظیفه اش عمل کند و مسئله ای که همواره از نظر من وجود داشته این است که سازمان ملل فورا پس از آخرین جنگ در 70 سال پیش تشکیل شد و ساختار آن قدیمی و منسوخ است.

این سیاستمدار کهنه کار در نشست یک دنیا جوان در لاهه تاکید نمود: پنج عضو دائم دیگر نماینده پنج کشور قدرتمند دنیا نیستند و ساختار دائمی و اعضای دائم سازمان ملل متحد احتیاج به تغییر دارند. شکل آن دیگر نباید پنج عضو دائمی که امروزه ما داریم، باشد.

نخست وزیر پیشین انگلیس علنا با اشاره به نام هند و آفریقای جنوبی به عنوان اعضای دائم گفت: شما به محض انجام این کار و به محض اینکه حق وتوی تک تک کشورها مثلا چین یا روسیه را که گاها به صورت ظالمانه ای از آن استفاده می نمایند حذف کنید، در موقعیتی قرار می گیرید که می توانید سرشت نیک سازمان ملل را که باید داشته باشد اما گاها نمی تواند، آزاد کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جان میجر: ساختار سازمان ملل منسوخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان میجر: ساختار سازمان ملل منسوخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید