ایجاد یگان ویژه نظامی برای محافظت از خط لوله تاپی در افغانستان

به گزارش وبلاگ رضا، برای تثبیت اوضاع در ولایاتی که قرار است خط لوله گاز تاپی در آنها ایجاد شود، یک یگان ویژه نظامی در افغانستان ایجاد شد.

ایجاد یگان ویژه نظامی برای محافظت از خط لوله تاپی در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، همانطور که عمر زواک، سخنگوی والی هلمند به خبرنگار این آژانس گفت، ایجاد این یگان ها بخشی از برنامه دولت در تامین امنیت خط لوله گاز است که در پنج استان: هرات ، فراه ، نیمروز ، هلمند و قندهار قرار خواهد گرفت.

زواک گفت: این یگان متشکل از 700 جنگنده می باشد که دو ماه پیش تشکیل شده است، اما کار خود را دو روز پیش آغاز کرد. وی اضافه نمود: ساخت و سازها هنوز آغاز نشده است، اما سربازان تغییرات شگرفی در امنیت منطقه ایجاد کرده اند.

در 7 اکتبر، وزیر اقتصاد افغانستان گفت که دولت برای ساخت خط لوله تاپی به 9 تا 12 میلیارد دلار نیاز دارد. وی اضافه نمود ترکمنستان که قول تامین این پول را داده ود، به دلیل مسائل اقتصادی علاقه به سرمایه گذاری را از دست داده است.

در 10 اکتبر، هند تهدید کرد که اگر ترکمنستان هزینه گاز را کاهش ندهد، از شرکت در پروژه تاپی امتناع خواهد ورزید. کارشناسان بر این باورند که دهلی قیمت 140 دلار در هر هزار متر مکعب گاز را در نظر دارد، در حالی که اکنون عشق آباد سعی دارد آن را به قیمت 350 دلار بفروشد.

در تاریخ 16 اکتبر، نمایندگان پاکستان نیز خواستار بررسی قیمت گاز ترکمنستان شدند و همچنین اظهار داشتند که در صورت قطع گاز به دلیل حملات تروریستی به بخش افغانستانی خط لوله گاز، ترکمنستان موظف است کلیه هزینه ها را تحمل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایجاد یگان ویژه نظامی برای محافظت از خط لوله تاپی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد یگان ویژه نظامی برای محافظت از خط لوله تاپی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید