اجرای قانون قرنطینه در ازبکستان اجباری شد

به گزارش وبلاگ رضا، ایرنا نوشت: خبرگزاری ازبکستان (اوزا) گزارش داد که دولت این کشور با صدور بیانیه ای اجرای قانون قرنطینه در سراسر این کشور را از فردا(دوشنبه)اجباری کرد.

اجرای قانون قرنطینه در ازبکستان اجباری شد

بر اساس این گزارش، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در ازبکستان تا 266 نفر تا دیروز (شنبه) و اعلام 2 مورد فوتی بر اثر ابتلای به بیماری کرونا، دولت این کشور اعلام نمود که از این پس رعایت مقررات قرنطینه برای همه شهروندان این کشور اجباری است و تخطی از این فرمان نیز پیگرد قانونی دارد.

روز آدینه نهم فروردین بود که همزمان با کاهش ارتباطات استان های این کشور و رسیدن شمار مبتلایان به کرونا به 83 نفر، وزارت بهداشت این کشور اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا را اعلام نموده بود.

وزارت بهداشت ازبکستان اعلام نموده بود که یک زن 72 ساله در شهر نمنگان که تازه از فرانسه برگشته بود به دلیل ارتباط با دخترش در ترکیه بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اما اعلام نمود که این فرد به بیماری های دیگری هم مبتلا بوده است.

بعد از آن بود که وزارت کشور ازبکستان تمام پروازهای مسافری بین 12 استان این کشور را به حال تعلیق در آورد و خروج مردم از خانه های خود بجز برای کارهای ضروری یا خرید دارو و همچنین تجمع بیش از سه نفر را ممنوع و اعلام نمود که افراد باید دو متر از هم فاصله داشته باشند.

در این شرایط مجلس ازبکستان نیز جلسات خود را از آن روز به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار کرد.

دولت ازبکستان پیش از این نیز شهر تاشکند پایتخت این کشور و بعضی شهرهای عظیم از جمله نمنگان را قرنطینه نموده بود و در بیرون شهر تاشکند نیز تجهیزات قرنطینه با بیش از 20 هزار تخت آماده نموده بود، چرا که مواردی از آلودگی به کرونا در میان پزشکان و پرستاران نیز مشاهده شده بود.

شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان مزایا و پاداش های ویژه ای به کادر درمانی که در تماس مستقیم با بیماران قرار دارند تخصیص داده بود به گونه ای که پزشکان هر دو هفته 2هزار و 500 دلار دریافت می نمایند که چندین برابر حقوق ماهیانه آنها است و پرستاران نیز یک هزار و 500 دلار دریافت خواهند کرد.

چنانچه کادر درمانی که حین درمان بیماران به کرونا مبتلا شوند 10 هزار دلار دریافت خواهند کرد.

همچنین مساله ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها نیز در 30 مارس (8 فروردین) و برای مدت سه هفته اعمال شده است.

مرکز مقابله با ویروس کرونا تحت امر دولت ازبکستان امروز بعد از صدور فرمان قرنطینه سراسری دیشب از سوی دولت بیانیه ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: از امروز دوشنبه پنجم آوریل (17 فروردین) در تاشکند، پایتخت و مناطق اطراف و مرکزی ازبکستان قرنطینه اجباری وضع می گردد.

همچنین از شش صبح به وقت محلی روز ششم آوریل استفاده از اسکوتر و دوچرخه به صورت موقت در تاشکند و نوکوس، مرکز جمهوری خودمختار قره قالپاقستان و دیگر مناطق در ازبکستان ممنوع شده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سوپرمارکت های عظیم و مراکز خرید باید ظرف دو روز به تب سنج و مواد ضدعفونی نماینده مجهز شوند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "اجرای قانون قرنطینه در ازبکستان اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون قرنطینه در ازبکستان اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید